
Fra neste år gjelder det å ha litt ekstra cash i lomma når du skal kjøre bil.
Nyheter
Bomsjokk fra neste år
12 nye bommer i Sponvika i 2025 og takstene fyker i taket
I kommunebudsjettet for i år har bystyret vedtatt en ramme for bompengene på skikkelig mye penger.
På mange veistrekninger blir det mye dyrere å kjøre, og elbilene får det verst.
Bor du i utkanten av Sponvika og skal inn til sentrum for å handle, må du fra nyttår regne med å betale 447 kroner hvis du kjører bensin eller dieselbil. Har du elbil1, slipper du unna med 345 kroner. I tillegg kommer 98 kroner i nettleie.
Har du tenkt deg ut av Sponvika mot E6, må du ut med 722 kroner for bensin og dieselbil, og 518 hvis du kjører på strøm2, men her kommer nettleie på 198 kroner i tillegg.
1 En elbil er en bil med elektrisk motor som er drevet med elektrisk energi fra et batteri.
2 Kjøre på strøm, betyr i denne sammenhengen at bilen har elektrisk motor.
Tagger
#2025, #bensin, #bil, #bindingstid, #bommer, #bompenger, #bomsjokk, #bystyret, #diesel, #e6, #elbil, #fastpris, #handle, #kjøre, #kommunebudsjett, #nettleie, #nyttår, #penger, #pris, #ramme, #sentrum, #strøm, #strømavtale, #takst, #vedta, #veistrekning



Vær den første til å kommentere