
Sponvika kommune kjøper svensk missil selskap som del av den kommunale opprustningen.
Nyheter
Sponvika kjøper missilselskap
Det svenske selskapet Raketen.AB vil bli flyttet fra Örebro til Sponvika i løpet av året
Det svenske missilselskapet Raketen AB ble nylig kjøpt opp av Sponvika kommune.
"Utenlandske surpomper som kanskje har planer om å invadere byen vår, viser hvor avgjørende det er å ha nok raketter og sånn" sier byråd for nyttårsfeiring, K Ina Putt til Sponvikaposten. "Så dette er nettopp det vi trenger her i byen."
"Sammen med ledelsen i Raketen AB vil Soonvika støtte selskapets videre oppskalering og vekst" fortsetter K Ina Putt.
"Hvilke invasjonsstyrker ser dere for dere i kommunen?" spør vi.
"Det kan være alt fra turister til fremmede makter" advarer K Ina Putt. ""Men vi må forberede oss på det værste, og da tenker jeg på kombinasjonen, nemlig turister fra fremmede makter."
Tagger
#byråd for nyttårsfeiring, #forberede, #fremmed, #invadere, #invasjonsstyrke, #k ina putt, #kombinasjon, #kommunal, #ledelse, #makt, #missil, #missilselskap, #opprustning, #oppskalering, #örebro, #raketen.ab, #selskap, #surpomp, #svensk, #turist, #utenlandsk, #vekst


Vær den første til å kommentere