
Kirketjener Kvikk Rumle tar seg en velfortjent øl etter at salmebøkene er samlet inn.
Ferdsel
Søndagsåpent i hele sommer
Byrådet har lenge presset på for et åpnere landskap
Fra og med andre søndag i juni har Storesand strand i Sponvika hatt søndagsåpent. Tilbudet vil foreløpig vare ut august, men allerede nå ligger det inne en søknad om videreføring ut november.
"Storesand er en ubemannet strand, men siden det ofte medbringes mat og alkoholholdig drikke, faller stranden innunder Alkohol- og grillmat loven" sier en tilfeldig strandgjest til Sponvikaposten.
"Dette må vi bruke tid på, og ikke avgjøre i løpet av et døgn, en sen nattetime" sier byråd for sand og vann, Gurine Badering. "Vi bør innhente fagkompetanse allerede etter sommeren, så sette ned et utvalg eller to. Da gjenstår det bare å sende søknaden ut på høring, gjennomgå høringssvarene, og fatte en beslutning."
"Det vil jo ta år og dag" sier vi. "De søker jo bare om utvidelse fra september, og ut november."
"Det rekker vi ikke" bekrefter byråd for sand og vann, Gurine Badering. "Jeg har mer tro på det andre du sa - år og dag."
Tagger
#alkohol- og grillmat loven, #alkoholholdig, #beslutning, #byråd for sand og vann, #byrådet, #drikke, #fagkompetanse, #gurine badering, #høringssvar, #kirketjener, #kvikk rumle, #landskap, #mat, #nattetime, #salmebøkene, #sommer, #storesand strand, #strand, #strandgjest, #søknad, #søndagsåpent, #tilbud, #ubemannet, #utvalg, #velfortjent, #videreføring, #øl


Vær den første til å kommentere